Blue sPot Café

Tagline

Műsorok

      • 07. 25. péntek

        16:00 Völgymegnyitó
        18:00 Esti Gyors Trió
        20:00 Mississippi Big Beat
        22:00 Jam Session
      • 07. 26. szombat

        10:00 Hangszersimogató a Musica Florens zenészeivel
        12:00 "Utcazene" - Huckleberry Guys
        14:00 Ponikló Akusztik
        17:00 Smokin' Sofa Trio
        19:00 Kistehén
        21:00 Magashegyi Underground
        23:00-01:00 Jam session
      • 07. 27. vasárnap

        10:00 Musica delectatet - zenei játszóház a Musica Florens zenészeivel
        12:00 "Utcazene" - Huckleberry Guys
        14:00 Lauder Jazz Combo és a Blue Barell Company
        17:00 Vasárnapi gyerekek
        19:00 Pribojszki Mátyás Band
        21:00 Ivan and the Parazol
        23:00-01:00 Jam session
        • 07. 28. hétfő

          10:00 Blues-jazz lazulás
          12:00 "Utcazene" - Huckleberry Guys
          17:00 Mrs Columbo
          19:00 Kéknyúl Hammond Band
          21:00 B the First (Pély Barna zenekara)
          23:00-01:00 Jam session
          • 07. 29. kedd

            10:00 Blues-jazz lazulás
            12:00 "Utcazene" - Shakin
            14:00 Campfire
            17:00 Petruska András
            19:00 Blue sPot feat Tóth Vera
            21:00 Ferenczi György és a Rackajam
            23:00-01:00 Jam session
            • 07. 30. szerda

              10:00 Blues-jazz lazulás
              12:00 "Utcazene" - Shakin
              14:00 Benkő Zsolt Blues Gitárkurzusa
              17:00 A Nyughatatlan (Johnny Cash and the West Rockabilly Songs)
              19:00 Soultramps 
              21:00 Anna and the Barbies
              23:00-01:00 Jam session
              • 07. 31. csütörtök

                10:00 Blues-jazz lazulás
                12:00 "Utcazene" - Shakin
                14:00 Benkő Zsolt Blues Gitárkurzusa
                17:00 Mojo Workings
                19:00 Elefánt
                21:00 PASO
                23:00-01:00 Jam session
              • 08. 01. péntek

                10:00 Blues-jazz lazulás
                12:00 "Utcazene" - Medve Balázs
                14:00 Benkő Zsolt Blues Gitárkurzusa
                17:00 Jambalaya
                19:00 Blue sPot feat Palya Bea
                21:00 Sena
                23:00-01:00 Jam session
                • 08. 02. szombat

                  10:00
                  10:00 Blues-jazz lazulás
                  12:00 "Utcazene" - Medve Balázs
                  14:00 Benkő Zsolt Blues Gitárkurzusa
                  17:00 Bonus Track
                  19:00 Wildflowers feat. Tátrai Tibor
                  21:00 Muddy Shoes feat. Little G. Weevil
                  23:00-01:00 Jam session

                     

                  • 08. 03. vasárnap

                    10:00 Blues-jazz lazulás
                    12:00 "Utcazene"
                    14:00 Benkő Zsolt Blues Gitárkurzusa
                    17:00 Harakyru Band
                    19:00 Blue sPot Café záróbuli

                       

                Pribil György és Jókay Árpád: Két menthetetlenül beteg Keith Richards-rajongó játszik itt

                2012.06.08. 00:41 Gal Csaba Boogie Szólj hozzá!

                Inkább a főhős iránti rajongásról, mint a zenekarról szólt az a beszélgetés, amit egy Fészek-beli koncert után rögzítettünk az éppen használaton kívüli ruhatárban. Nem csoda, hiszen a Keith Richards Rock’n’Roll Cirkusz nem az önmegvalósítás, a saját számok és az ötletes feldolgozások terepe. Arra ott a lehetőség az S-Modell zenekarban: Pribil György és Jókay Árpád ugyanis ott is közvetlen kollégák. Ebben a bandában inkább a „feeling” a fontos. Sőt, mondhatni: csak az.

                Akármilyen nagy ember is Keith Richards, a nagyközönségnek azért ma is csak Mick Jagger neve az, ami mond valamit a Stones-ból.

                Jókay Árpád: Ez attól lehet, hogy a hatvanas években indult zenekarokban négy szinte egyenrangú arc szerepelt. Ezzel szemben a kilencvenes évek vagy a kétezres évek együtteseiből szinte csak a frontembert jegyezzük meg. De Keith Richardsnak van neve, még ha nem is akkora, mint Jaggernek.

                Pribil György: Az utóbbi években az Öreg nagyon keményen felzárkózott, így például sokkal több interjút is ad. Mindenféle fórumon szívesen megnyilvánul. De igaz az is, hogy rendszeresen összekeverik Cliff Richarddal. Mégis, volt már olyan élményem, amikor egy falusi kocsmában valahogy szóba került Keith neve. Lehet, hogy alábecsültem a társaságot, de ők erősködtek, hogy nem Cliffről beszélnek. „Ő volt a legnagyobb gitáros” – tették hozzá kissé sommásan. „Meg Jimi Hendrix!”

                Mikor kapott el a Keith Richards-őrület?

                Pribil György: Hát elég régen. 1980 körül lehetett, de hogy melyik pillanat, ami végképp elintézett… Az első nóta a „She’s So Cold” volt az akkori aktuális albumukról. De ezt 148249_1.jpgmegelőzte egy olyan történet, ami nem közvetlenül kapcsolódott a muzsikához. Anyámék beköttették az akkori „Tükör” nevű magazin példányait. Én 1967-ben születtem. Ugyanekkor volt az első igazán nagy botránya a Stonesnak, amiről itt írtak is. Egy képet mellékeltek, ahogyan Jagger és Richards kifelé jött a bíróságról. Kezükben cigi, rettenet vagányak, körülöttük többszáz ember, fotósok, nagykutyák. Azt néztem, hogy ez a két, húszas éveiben járó pasi mennyire másként viselkedik, mint ahogy az akkoriban megszokott volt. Az ebben rejlett attitűd, ami megfogott már akkor is. Talán hétéves voltam, de baromira megjegyeztem őket, hogy kik ezek. Amikor ezután ’80-ban viszontláttam őket kicsit öregebben gitározni és énekelni, akkor szinte a szemem előtt láttam őket, hogy milyenek. Két pofátlan, pimasz alak.

                Jókay Árpád: És akkor voltak fiatalabbak, mint most mi.

                Pribil György: Na igen. A végső döfést pedig Göczey Zsuzsa a Rolling Stones-lemezek ’81-es sorozata adta. Az első lemez első száma, a „Route 66” végképp elintézett. Abban volt egy, Chuck Berry stílusában játszott Keith Richards-szóló, és attól én behaltam.

                Gyurinak a ’80-as lemez adta meg a kezdőrúgást, hozzád melyik korszak áll a legközelebb?

                Pribil György (súgja Árpádnak): ’62-től napjainking! (Nevetnek.)

                Jókay Árpád: Velem az első nagy nótát a nővérem ismertette meg, aki szintén ’67-es.  Általa ismertem meg a „Mother’s Little Helper”-t. Gyuri egy éppen aktuális számon keresztül, én inkább nosztalgikus úton kerültem közel a zenekarhoz. De mivel szeretek koncertre járni és így megélni ezeket a dolgokat mindig, amikor vannak, ezért mindig az aktuális korszak a kedvencem. Ezért a „Bridges To Babylon” és „A Bigger Bang” ugyanúgy kedvencem volt, mivel láttam a vonatkozó koncerteket.

                Inkább Jagger volt az, aki azt mondta, hogy modernizálni kell, tovább kell lépni, míg Richards jobban ragaszkodott a gyökerekhez.

                Pribil György: Bármennyire is tiszteletreméltó Richards hozzáállása, nem lett volna túlélés, ha nincs ez a Jagger-attitűd. Ő állandóan figyelt az újabb trendekre, míg Richards sokszor ki nem állhatta ezt.

                De ennek a zenekarnak mégis Keith Richards lett a névadója.

                Pribil György: Mert láthatod, hogy két teljesen menthetetlenül beteg Keith Richards-rajongó játszik itt.

                 


                Jókay Árpád: Mert gitárosok vagyunk és emiatt a gitárosok felé húzunk. Az a Mick Jagger-kép, ami bennünk él, az azt mondatja velünk, hogy amit én benne szeretek, az csak Richardsszal együtt jön ki. A Jagger-szólóanyagokat is szeretem (Gyuri talán kevésbé), de maga ezt a jaggeres, szólózenekaros, stúdiózenészes dolog nem jön be. De – habár mindennek ellentmond –, az a nyolcvanas évek-beli szóló-kísérletezgetés lett az előképe a Stones színpadi designjának.

                Pribil György: Érdekes tényező, hogy ugyan – ahogy említetted is – a nagyközönség számára Mick Jagger az ismertebb, de ha megnézed a Stones kalózlemezeit, az esetek nyolcvan százalékában Keith Richards-kép van rajtuk. Tehát, a megrögzött rajongók is Keith-t tartják a Rolling Stones-jelenség arcának. Ezt erősíti Charlie Watts nyilatkozata, aki a nyolcvanas években azt mondta, hogy ha a „Rolling Stonesról akarsz beszélni, akkor ne Mickkel vagy velem beszélj, hanem Keith-szel, mert ő a Rolling Stones.” Valószínűleg ez is oka annak, amiért ez lett a banda neve.

                Régebben sok zenész lesajnálta a Rolling Stones zenéjét, de az utóbbi időkben mintha már nem lenne annyira jellemző.

                Jókay Árpád: Az öreg zenészek nem változtak ebben a kérdésben. Van egy fiatalabb generáció, ami elismeri a Stones-t. Az énekesünk például más zenei színtérről érkezett, de tőle is hallottuk, hogy még az elektronikus zenékben utazók közül is jó páran elismerik Richards munkásságát.

                Volt egy formációd, a Stoned, amelyik nagyban hasonlított ehhez a mostanihoz. Miért ez a váltás? A műsor ugyanabból a forrásból ered, nemde?

                Jókay Árpád: Az értelme talán az, hogy úgy kezdtünk a mai bandával, hogy egy Keith Richards-születésnapra összeálltunk. De rögtön adta magát a kérdés, hogy lehet-e úgy Rolling Stones-t játszani Magyarországon, hogy Pribil Gyuri nincs benne. Mindeközben Gyurit viszont nem lehet beleültetni egy tribute-zenekarba, annál sokkal értékesebb dolgokat lehet csinálni. Talán így jött.

                Akartok saját számokat is ezzel a csapattal?

                Pribil György: Mivel játszunk az S-Modellben is, így itt nincs szükség erre. Habár nem kifejezetten „tribute” zenekar vagyunk mint Keith Richards Rock’n’Roll Cirkusz, de kissé ízetlen lenne a saját dolgainkat játszani ebben a műsorban.

                Mennyire tudnátok a Stones-hoz vagy Keith Richards dalaihoz hasonlókat írni?

                Jókay Árpád: Hú, nem tudom. Régebben írtunk olyan nótákat, amik esetleg hasonlítottak, de Gyuri ezt jobban tudja, mert neki elég tetemes a munkássága ezen a téren. De ha valaki írt is ilyen dalt, akkor nem azért, mert ilyet akart írni.

                Pribil György: Ha azt az eszközrendszert használod, ha azt a formanyelvet használod, ami elég jellegzetes, akkor lehet összeeszkábálni valamit, de ettől még nem lesz olyan. Ha már megtanultad ezt a formanyelvet, ahogyan ő is Chuck Berryét vagy Muddy Watersét – eleinte Keith is Chuck Berry-klón volt –, akkor ez egy nagyon fontos indíttatás a saját számok szerzéséhez, hogy ez a fajta gondolkodásmód meg érzelem (hiszen a zene nem gondolkodás, hanem érzelem) benne legyen.

                Jókay Árpád: Fel kell nőni azon az iskolán, amit ez a krapek adott nekünk.

                 

                A bejegyzés trackback címe:

                https://bluespotcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr814572778

                Kommentek:

                A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

                Nincsenek hozzászólások.

                Blue sPot Café

                A kapolcsi Művészetek Völgye fesztiválra szervezett Blue sPot Café minél több feltörekvő zenésznek igyekszik lehetőséget adni akár önálló fellépésre, akár a hazai blues-rock világ ismert zenészeivel és bandáival közös szereplésre. A koncertek szervezője, a Blue sPot zenekar célja a kortárs blues, blues-rock és azzal rokon zenei stílusok bemutatása és az élőzene, a zenei interakció, a közös zenélés és improvizálás, a zene nyelvén folytatott párbeszédek megőrzése és megszerettetése mindazokkal, akik az elektronikus algoritmusok zenei világában továbbra is igénylik az egyéni, illetve közös előadás, valamit a hangszeres játék élményét.

                Utolsó kommentek

                • olgma: Nagyon király volt, minden pillanatát élveztem (beleértve azokat is, amelyekről csak homályos emlékeim vannak:)). Köszönet a Blue sPot Café udvar minden résztvevőjének és persze a vizes ventinek! üd... (2013.08.07. 00:43) Szentimentálé
                • rozsdapeti: Örömmel! (2012.08.05. 21:46) Képküldési pályázat
                • ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz!: Király ötlet! Alig várom a Palermót! (2012.08.03. 15:17)
                • Oszkó Péter: A csütörtöki fellépők sajnos nem maradtak az esti jammelésre, így a már megszokott emberekkel, Benkő Zsolttal és Fekete Jenővel kiegészülve tudtunk műsort csinálni. (2012.08.03. 09:45) Éjszakai jammelések
                • rozsdapeti: Ma este is îgy lesz? A Palermo és Ponty Zsuzsa nagyot szóltak egymás után, veletek együtt nagy jam lehetne a vége. Get the blues! (2012.08.02. 22:21) Éjszakai jammelések
                • Utolsó 20
                süti beállítások módosítása